Odzież firmowa z logo to świetny sposób na reklamę marki. Nie każdy pracodawca musi zaopatrzyć swoją załogę w odpowiedni strój, ale często to inwestycja, która zwyczajnie się opłaca. Wystarczy rozejrzeć się wokół, by sprawdzić, ile firm inwestuje w firmową odzież dla pracowników.
Kiedy pracodawca musi zapewnić pracownikom odzież?
Kodeks pracy zobowiązuje pracodawcę do dostarczenia pracownikom strojów roboczych w sytuacji, w której w czasie wykonywania obowiązków mogliby zniszczyć własne ubrania. Tym samym specjalną odzież posiadają pracownicy, którzy wykonują pracę fizyczną w fabrykach lub zakładach produkcyjnych.
Z kolei odzież ochronną trzeba zapewnić pracownikowi wtedy, gdy w ramach wykonywania pracy jest on narażony na niebezpiecznych i szkodliwych dla zdrowia czynników. Stąd też specjalne stroje noszą lekarze, pielęgniarki, czy kucharze. Do tego dochodzą również środki ochrony osobistej, które wymagane są na danym stanowisku pracy, np. słuchawki chroniące przed hałasem, rękawice i okulary ochronne.
Bardzo często tego rodzaju odzież firmowa ( https://tekstyliowo.pl/49-odziez-firmowa-z-logo ) ma nadrukowane logo i nazwę firmy. Zdarza się też, że naniesione są na nią dane pracownika. Szczególnie jeśli na terenie firmy znajduje się pralnia. Nadruk z nazwiskiem ułatwia rozdysponowanie odzieży po praniu.
Odzież firmowa z logo – dlaczego warto wykonać nadruk na firmowych strojach?
W przypadku wielu zawodów nie ma żadnego przepisu, na podstawie którego odzież firmowa byłaby wymagana. Mimo tego jednak wielu pracodawców decyduje się na to, by pracownicy nosili ten sam strój z nadrukowanymi danymi identyfikującymi markę. Ten prosty zabieg marketingowy przynosi firmie wiele korzyści:
- pracownicy, którzy poruszają się po firmie w jednakowych strojach zwiększają wiarygodność marki
- w oczach klientów sprzedawca w firmowym stroju pokazuje swoje przywiązanie do marki i budzi większe zaufanie
- gdy w firmie każdy wygląda tak samo, klient skupia się na przekazie, który otrzymuje od pracownika, a nie na jego wyglądzie
Nie bez znaczenia jest również to, że firmowa odzież to dyskretny sposób na zmobilizowanie pracowników do noszenia odpowiedniego i przede wszystkim schludnego stroju. W wielu branżach indywidualizm przejawiający się w stylizacjach pracowników może działać na szkodę marki. Wtedy bezpieczniej jest, by wszyscy zobligowani byli nosić ten sam strój.
Czy pracownik ma obowiązek nosić firmową odzież?
Zgodnie z przepisami pracodawca ma prawo w wewnętrznym regulaminie zapisać, jak powinien wyglądać strój pracownika. Tym samym każdy zatrudniony będzie musiał dostosować się do tego wymogu i może być odsunięty od obowiązków, jeśli nie będzie mieć właściwego stroju.
Dodaj komentarz