Jeśli nie można znaleźć cię w sieci, to znaczy, że nie istniejesz. Każdy szanujący się przedsiębiorca powinien zastanowić się, w jaki sposób zwiększyć swoje szanse na zaistnienie w internecie. Z roku na rok bowiem rośnie liczba internautów, a co za tym idzie musimy zadbać o odpowiednie promowanie naszej działalności w wirtualnym świecie. Przede wszystkim należy zainteresować się SEO oraz pozycjonowaniem stron, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Jednakże należy pamiętać, że pozycjonowanie stron oraz SEO to nie są równoznaczne pojęcia. Oba co prawda odnoszą się do pozycji stron w wyszukiwarkach oraz wyników wyszukiwania, ale w ich zakres wchodzą odmienne czynności.
Co to jest SEO?
Skrót SEO pochodzi od pierwszych liter angielskiego zwrotu search engine optimization i oznacza on dostosowanie stron internetowych do ich odpowiedniego postrzegania przez wyszukiwarki. Chodzi o to, aby dana strona znajdowała się wysoko w rankingach wyszukiwarek. Aby zoptymalizować daną stronę, należy przede wszystkim wprowadzić widoczne dla czytelnika zmiany w samej jej treści. Dużą rolę odgrywają tu słowa kluczowe, które naprowadzają internautę na konkretną stronę. Należy również przedsięwziąć działania, takie jak wprowadzenie zmian w kodzie witryny. W przypadku wspomnianych wyżej zmian w treści, powodują one również zmianę wyglądu witryny, natomiast zmiany kodu witryny, pozostawią ją nienaruszoną. Zalecana jest również optymalizacja profilu linków przychodzących, czego dokonuje się na podstawie przeanalizowanej działalności konkurencji.
Co to jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron to szereg działań, które mają za zadanie umożliwić konkretnej stronie internetowej osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce, po wpisaniu do niej odpowiedniej frazy. Pozycjonowanie jest bardzo uzależnione o wspomnianej wcześniej optymalizacji, która pozwala na dostosowanie treści, linków lub innych części strony internetowej, aby była ona jak najlepiej widoczna.
Zależność SEO i pozycjonowania.
Krótko mówiąc pozycjonowanie jest pojęciem szerszym i zawiera w sobie SEO, które jest narzędziem do osiągania wysokiego pozycjonowania. SEO ma za zadanie udoskonalić serwis, pozycjonowanie zaś to szereg jeszcze innych czynności, oprócz wymienionego SEO. Niewątpliwie celem zarówno pozycjonowania jak i SEO jest osiągnięcie jak najlepszych wyników wyszukiwarce. Prawidłowo wdrożone działania SEO pozwolą na zwiększenie ruchu na stronie. Spowoduje to większe zainteresowanie ze strony internauty, a co za tym idzie, pozwoli na większą rozpoznawalność oraz zwiększenie dochodów firmy.
Dodaj komentarz